Eikö ole vähän outoa, että saattaa tulla hiukan vaivaantunut olo sen takia, että miettii omia mediataitojaan. Persoonakysymys. Jos ei edes mieti koko mediaa, välttyy tältäkin kolkuttelulta. Jos nyt kuitenkin on tullut valittua lasten ja nuorten opettaminen alakseen, niin silloin on syytäkin vähän pohtia millainen on oma panos mediaa koskien.

Netissä pörrään oikeastaan vain, jos on todella tarve hakea jotain tietoa. En juurikaan huvikseni ja ajankulukseni. Face bookissa sen sijaan keikun uteliaisuuttani, saan sieltä nopsasti kaikkea haluamaani tietoon, lähettelen kuvia, kommentoin ja vitsailen useasti päivän aikana. fb on foorumi, jossa viihdyn mainioisti ja fb on mukava, elävä kaveri sinällään.

Peperisen Aamulehden korviketta en ole vielä löytänyt, mutta sen verran olen jo tietotekniikan tiellä, että olen lopettanut Aamulehden paperiversion tilaamisen. Olin aamulehtiaikoina hyvin tyytyväinen, kun  sain tarvittavat tietoni valmiiksi annettuina. Nyttemmin katson murun sieltä toisen täältä - ja jään paitsi monen monesta asiasta. En todellakaan ole tyytyväinen vallitsevaan tilaan.

Jotta olisin uskottava lasten ja nuorten parissa opettajana, minulla on aika moinen kartoitus tehtävänäni tietääkseni useimmat käytössä olevat mediat. Ja ne suosituimmat, mieluisimmat. Mitkä ovat kunkin median parhaimmat käyttömahdollisuudet...

Mitä, miksi, kuinka.....minulla on paljon oppimista luodakseni käsitykseni nykyisestä mediatilasta. Onneksi olen kurssilla, joka ruokkii uteliaisuutta ja puskee ottamaan selville uusimpia mediasovelluksia.